U Galeriji savremene umetnosti Narodnog muzeja Požarevac 22. jula 2021. godine otvorena je izložba slika pod nazivom DIGITALNA GREŠKA autora Milana Aleksića.
Marina Radosavljević, viši kustos, istoričar umetnosti o umetničkom stvaralaštvu autora kazala je:
„Sama po sebi greška nije ni dobra ni loša. Pre svega, greška je za nas „samo“ odstupanje od onoga što očekujemo. Ciklus slika Milana Aleksića pod nazivom „Digitalna greška“ omogućava nam da stupimo u dijalog sa tehnologijom, gde kao publika prihvatamo naizgled savršena rešenja, ali i uviđamo tehnološki neuspeh koji prepoznajemo kao prekid naših fantazija o moći, dominaciji i veštini. Istražujući grešku, nalazimo se u međuprostoru sa ostacima tehnološke apstrakcije. Prostor sa vlastitim digitalnim jezikom otkriva nam drugi svet, drugu stvarnost koju i sam umetnik prepoznaje kao „kamuflaža“. Ovo iskustvo sa posredovanom digitalnom stvarnošću vodi nas do poetike gliča na slikarskom mediju. Na slikama Milana Aleksića predmet se rasipa, nestaje, sve se razlaže i razvlači, prelazi se u sajber prostor u kome ostaje trag. Slika izgleda nadrealno, na mah zastrašujuće, jedan svet prikazan u raspadanju, drugi, pak u nastajanju. Umetnik nam pokazuje proces transformacije polazeći od figure prikazane realistički, takođe izgrađujući i apstraktne kompozicije sa živom i dinamičnom teksturom na ekspresivan način. Drama, ekspresivnost, fantastika, zanimanje za likovnost rezultiraju modernom slikom zasnovanu na klasičnim načelima.
Glič kao praksa korišćenja digitalnih ili analognih grešaka u estetske svrhe, definitivno je nešto što ostavlja mnogo prostora za igru, beskrajne mogućnosti sinteza kroz vreme i trajanje. Ta žudnja za večitošću, za oblikom produžene lepote i metamorfoze stvarnosti na Aleksićevim delima stvorila je sublimaciju poimanja vremena i komunikacije, umetnost koja slikarski razmatra grešku u tehnološkom kodu, a koja za rezultat ima postizanje novih vizuelnih vrednosti.“
Govoreći o svojoj umetnosti Milan Aleksić kaže da: „Prikaz slika implicira ekran, neku vrstu fotografskog reprodukovanja, mapiranja, koja usled digitalne greške gubi svoj primarni identitet. Prikazani objekti gube svoju funkciju na taj način „greška“ dozvoljava posmatraču da bude uvučen u predstavu kamuflaže gde objekti dobijaju novi smisao. Slika se služi vizuelnim internet simbolima i upućuje na njihovo mapiranje, obeležavanje i aktivaciju. Beležeći tačke susreta svedoče o našoj prisutnosti između stvarnog i imaginarnog. Pojedini elementi usled gubitka svoje funkcije bivaju apstrahovani sa jasnom izmenjenom suštinom prikaza, te tako abažur lampe dobija „prizvuk“ organskog oblika tj. pruža neki drugi privid stvarnosti, odnosno kamuflaže. Simbol groma pali svetla na pogrešnim mestima, skulpturalna predstava je još jedan simbol za zamenu identiteta, dok istovremeno daje nagoveštaj da je uzrok raslojavanja iznad samog objekta gde greška prelazi preko celokupne forme zauzimajući svoj primat.“
Biografija:
Obrazovanje: Univerzitet Fakultet likovnih umetnosti master studije, odsek slikarstvo kod prof. Gordana Nikolića.
Dobitnik diplome u znak priznanja za posebne rezultate u okviru projekta “Moj dom” metodičke prakse na predmetu metodika likovnog vaspitanja i obrazovanja.
Samostalna izlozba: UKP ustanova kulture Palilula 2015.
Grupne izložbe: učesnik u više grupnih izložbi Dom kulture Obrenovac 2014, Mikser festival, Dom omladine Beograd,…
Član ULUS-a.
Izložba je otvorena do 4. avgusta. Ulaz u GSU je slobodan uz korišćenje svih preventivnih mera zaštite protiv virusa SARS-CoV-2.
Izvor: GSU